During the Showa era, one of Japan’s leading businessmen

公開日: : 最終更新日:2020/05/10 未分類

timthumb

Do you know the Nakamura Tenpu?

During the Showa era, one of Japan’s leading businessmen
In addition to Panasonic founder Kounosuke Matsushita and Kyocera founder Kazuo Inamori, the Imperial Family and Prime Minister Hara also learned from Tenpu Nakamura. Recently, Shohei Ohtani, a major leaguer, has also been studying.
Tenpu Nakamura, the founder of the philosophy of mind-body unification.

Here are some words from Tenpu Nakamura to entrepreneurs.

Think about it.
Everything in the world is free in the first place.
The fish of the fishmonger is a fish that originally lives in the sea, and the fishermen
They sell what they have taken.
A fish in the sea with a price tag? That’s not true.
It’s the same with ideas. There’s no price tag for the ideas in your head, is there?
We get paid for it when we devise it, or when we play a role in it.
This is how it came to be.

In other words, money is originally a product that is useful to society, and
The more useful you are, the bigger the price.

This is the true state of affairs, and entrepreneurs need to understand this
It is very important for us to move forward.

He explains the importance of a good understanding of the nature of things.
There are many such essential things in the Nakamura-Tenpu philosophy

It teaches us how to live and how to be.

Now, here are a few words for business owners.

In defiance of the truth of the universe.
What I have tried to do with my own selfish desires.
It’s not very often that they succeed.

A successful business is…
We are successful not for our own sake but for the sake of society and when we do what we think is right.

There are some businessmen who do it out of sheer greed.

Let’s do this job and give people something really useful for the world.

The result will be completely different if you do it with the mindset of “I’m going to do this.

The following two tabs change content below.
石川博信

石川博信

2009年ジーレックスジャパン株式会社創業。 日本の文化や歴史好き。小学校時代は通信簿で「オール1」をとったものの、家族や仲間、そして本の力で何とか社会人まで登り詰める。住宅メーカー(東証一部上場企業)出身で工務店支援事業を皮切りに、電子書籍事業などメディア事業も手掛けている。
・会社のホームページはこちら
・本を使ってビジネスを拡げたい・世界へ発信したい方はこちら
・本を出版したい、相談したい方はこちら
・今ある本やカタログの電子書籍化をしたい方はこちら
・フェイスブックはこちらから
・ツイッターはこちらから
・一社コミュニティービルダーはこちら

関連記事

acf31f8ba3c7008c3962214003b714b5

日本企業のコミュニケーション

2019/12/07 |

日本企業の底力を見ることができる静岡の株式会社コーケン 4世代+障害の方も一緒に働いている コ...

記事を読む

ダウンロード (1)

思い切りきれいごとをセミナーで語ったら受けた

2016/09/25 |

おかげ様で東京国際ブックフェア無事終了! その中でセミナーを2回行いました。(正確には...

記事を読む

souichiro

世界一こそ日本一 本田宗一郎の言葉

2020/03/30 |

ホンダ創業者 本田宗一郎 昭和の激動期からオートバイの修理からオートバイメーカー やがて...

記事を読む

14731349_1618789445082508_4447836896280709139_n

本を電子書籍化しませんか?

2016/11/05 |

専門誌の電子書籍化打ち合わせ後ソフトクリームを食べた 本を電子書籍化しませんか? ってことで...

記事を読む

追客新手法

感動経営説明会

チーム力向上

歴史観研究会

バザール

SNSセミナー

  • オモイカネプロジェクツ 本の力で経世済民
  • 出版の相談・本の販促
  • 日本と世界の架け橋EBOOKプロジェクツ
  • 障害者アートプロジェクツ
  • 山元ビジネス塾 ビジネス発展で自分も日本も元気に
  • とっておきの見込み客発掘法
  • 改訂版 とっておきの見込み客発掘法 アマゾンで発売中
  • 日本の偉人の仕事術(日・英併記)
  • 日本の偉人の仕事術(英語版)
  • LE SOLEIL SE LEVE A L’EST DE L’OBSCURITE A LA LUMIERE: COMPETENCES ET TALENTS DES PERSONNALITES QUI ONT FAIT LE JAPON (French Edition)
  • Para hacer negocios
Los Secretos del Éxito de los Grandes Japoneses
Conocer el parte de las hazañas: ¿Si usted fuera ellos, que haría? (Spanish Edition)
  • 子供たちに伝えておきたい日本のこと
PAGE TOP ↑